Com arribar a Taravil:
Autovia / carretera C-16 fins a Berga. Agafar la carretera BV-4241
(C-463) en direcció Sant Llorenç de Morunys. Abans de passar el Túnel de la
Mina (km. 11,600), agafar el trencall a l’esquerra direcció Capolat. Travesseu
Capolat i seguiu cap a Taravil. Des de Berga, hi ha uns 40 minuts en cotxe.
Per arribar al centre de competició, hi haurà senyalitzacions des
del trencall a Capolat de la carretera de Berga a Sant Llorenç de Morunys al
Túnel de la Mina.
Us demanem, per poc que pogueu, que no accediu a Taravil per la carretera del Mal Pas. Moltes gràcies!
Us demanem, per poc que pogueu, que no accediu a Taravil per la carretera del Mal Pas. Moltes gràcies!
Aparcament:
Situat en un camp accessible per a tot tipus de vehicles, al
mateix centre de competició. S'haurà de seguir les instruccions del personal organitzador. Es cobrarà el preu simbòlic de 2€/cotxe. En cas que plogui o que hagi plogut aquella setmana, l'aparcament es farà a la carretera, un cotxe darrera l'altre. En aquest últim cas, no es faria pagar.
Demanem, si us plau, que les furgonetes i autocaravanes NO accedeixin a Taravil / Capolat durant la tarda / nit de divendres, i que NO hi pernoctin. Entre tots hem de col·laborar pel bon enteniment amb els propietaris i perquè aquesta no sigui la última cursa que s'organitza a Taravil.
Demanem, si us plau, que les furgonetes i autocaravanes NO accedeixin a Taravil / Capolat durant la tarda / nit de divendres, i que NO hi pernoctin. Entre tots hem de col·laborar pel bon enteniment amb els propietaris i perquè aquesta no sigui la última cursa que s'organitza a Taravil.
Centre de competició:
Estarà situat en un prat, a tocar de l'aparcament. Hi haurà wc químics i una parada amb entrepans (per confirmar).
Per la conservació i respecte als propietaris, demanem tenir molta cura de l'entorn on ens trobarem, així com dels possibles animals (vaques) que pugui haver-hi al voltant.
Estarà situat en un prat, a tocar de l'aparcament. Hi haurà wc químics i una parada amb entrepans (per confirmar).
Per la conservació i respecte als propietaris, demanem tenir molta cura de l'entorn on ens trobarem, així com dels possibles animals (vaques) que pugui haver-hi al voltant.
Sortides:
Les
següents categories tindran "papallones" de dispersió en el seu
recorregut. Per tant, faran la sortida en massa (primer els HD21E i
després la resta tots junts):
- H18
- HD20
- HD21A
- HD21E
- HD35
- HD40
- H45
- H50
A més, els HD21E tindran un canvi de mapa.
Mapa:
El mapa de Taravil va ser cartografiat (3,75 km2) durant el desembre del 2012 i el febrer del 2013. Per aquesta ocasió s'ha fet una actualitazació i ampliació (1,5 km2) seguint els mateixos estàndards ISOM 2000 de la IOF. Tot el mapa ha estat cartografiat per Eduard Vizcaya amb l'ajuda d'una base LIDAR 1:5000 de l'ICC.
Terreny:
Els "Plans de Taravil" és un altiplà situat a l'oest del municipi de Capolat, que està situat al Berguedà però és molt proper al Solsonès. Des de molts punts d'aquest altiplà és possible veure el Pla de Busa, un trosset del Cadí, el Pedraforca, Montserrat i el Montseny, entre d'altres.
El
terreny compta amb una superfície de 5,25 km² i la seva alçada màxima i mínima
són 1387 i 1200 metres
sobre el nivell del mar, amb un relleu entre suau i moderat en general.
La
vegetació està constituïda pràcticament en la totalitat per boscos de pi roig,
conformant un bosc de bona penetrabilitat que permet una alta velocitat de
cursa en la majoria de zones. Hi ha algunes petites parts del terreny on el
bosc és més espès o hi ha una mica de sotabosc –normalment de boix- que fa més
difícil la progressió. Aproximadament el 25% del terreny està ocupat per prats
i pastures.
Escassa
existència d'elements de roca i tallats naturals passables i impassables tipus
conglomerat, alguns d'ells perillosos per la seva alçada.
Hi
ha una bona xarxa de pistes forestals però, en estar molt poc transitades i
fins i tot abandonades, sovint perden la continuïtat en zones obertes. També,
en ser una zona de cria de bestiar, hi ha, tant dins del bosc com als prats,
alguns filats elèctrics. Tot i que el dia de la competició estaran
desconnectats, cal fer-hi atenció.
Notes del cartògraf:
Notes del cartògraf:
Vegetació
amb criteri de generalització diferit subtilment en funció del tipus de bosc.
En zones obertes la vegetació baixa, si és passable, s'ha representat amb
"Rallat 1 o 2" i "Verd 2".
Els
tipus de bosc que podrem trobar i el color que es representa:
- Bosc net:
"Blanc"
- Bosc amb sotabosc: "Blanc amb Rallat 1 o 2"
- Bosc amb arbres petits
dificultant visibilitat i/o velocitat: "Verd1" o "Verd2"
- Bosc amb sotabosc de
més de 2m d'alçada: "Verd1" o "Verd2"
Trobareu
també elements puntuals de vegetació on hi ha un símbols fora de la norma IOF.
També
algunes carboneres, murs de pedra fets per l'home i elements d'aigua
característics.
*nota
"Blanc"
= símbol 405 IOF / "Verd1" = símbol 406 IOF / "Verd2" =
símbol 408 IOF / "Ratllat1" = símbol 407 IOF / "Ratllat2" =
símbol 409 IOF
Altres
particularitats del mapa:
A
vegades costa distingir entre un monticle (símbol 112.0) i una roca
(símbol 206.0), ja que el cartògraf ha dibuixat algunes roques encastades al
terreny com a monticles.
Els
filats elèctrics estan representats amb el símbol 522.0. Tot i que tots són
passables fàcilment, s'hi han representat els passos (símbol 525,0).
A vegades costa distingir sobre el terreny els camins
i les pistes forestals, ja que s'usen molt poc i no estan gaire marcades en
el terreny, tot i estar clarament representades al mapa. És important estar
atent per no perdre'ls.
Distàncies i desnivells:
Notes
de la traçadora:
Distàncies i desnivells:
Es tracta d’una zona amb una gran
quantitat de camins. El bosc és ràpid fins i tot en les zones de verd2,
ja que en la seva majoria són boixos. Cal anar alerta amb els filats
que no estaran assenyalats amb cintes al terreny tot i que sí estan
dibuixats al mapa.
Per les categories d’elit hi
haurà 4 avituallaments, 3 d’ells estan dibuixats i el 4rt estarà al canvi
de mapa. La resta de categories tindran 2 avituallaments.
La carretera es creua diversos
cops al llarg de la cursa en totes les categories i tot i que és una
carretera local amb transit escàs, demanem precaució a l’hora de
creuar-la.
La descripció de controls estarà només al mapa en les categories amb sortida en massa.